Tuesday, December 25

Itadakimasu!



itadakimasu, itadakimasu jugak. tapi doa makan jangan lupa baca :)

 
*Meals in Japan traditionally begin with the phrase itadakimasu (いただきます) ( literally, "I humbly receive"). The phrase is similar to "bon appétit"/ or in bahasa Malaysia "jemput makan"*

cuti sekolah dah nak habis. jadi tempoh marathon drama jepun aku pun dah nak sampai ke penghujungnya.
 sukide wa arimasen! :"|

13 comments:

PeRdU cINta said...

sangat cute..adakala suatu perkara itu kecil dah remeh tapi besar makna dan kesannya..

Kuronofu91 said...

hehehe..dah blaja bhsa Jepun ker??? untung lerrr

Kebahagiaan Hidupku said...

haha..comelnyer...kawaii ne
itadakimasu...mesti dah terpengaruh citer Jepun ni ~ad pengalaman ;)

Izham Alias said...

Selalu juga saya dengar perkataan ini terutama dalam drama dan anime Jepun. Al-maklumlah mereka bukanlah golongan yang mengamalkan agama dalam kehidupan.

merahitujambu said...

kalau dh lapo..bismilah aja trus ngap..itulah manusia

cik deyla said...

oh maiii cute nyaaa.. hihihik

kueh bakar said...

kesian budak kecik tu tadah doa lama...ahakss

Karisma Izzah said...

sukide wa arimasen tu ape lak maknenye...

cantik la doodle... guna sofware ape ek?

shada wentz said...

sukide wa arimasen- i dont like it ;p

guna paint je. hihi.mekaseh!

the malay male said...

doa makan dalam bahasa Jepun macam mana? Ehhhh

plain83 said...

gakko no yasumi jikan wa mo owarisou ne.. demo genki dashite ne, benkyo wa ii mono deskara ^^

dia baca bismillah dlm hati tu, mulut je kata idadakimasu.. ;p

keri ikhwan said...

haha.. terpengaruh cerita jepun.. hati tetap baca doa.
unik gak lukisan bila pakai paint ni :)

Nur Emilya said...

Wow, comelnya! Suka cite jepun eh? Hihi. Nicee.